Inici ViesLleidaSolsonèsFont Ferrera Del Pato a la Paret del Triangle (Font Ferrera)

Del Pato a la Paret del Triangle (Font Ferrera)

La via del Pato va ser oberta el 8/1/1986 per Josep Maria Cases “Xuxe”. La via està dedicada a un amic del Xuxe de Solsona. De fet, van començar a obrir la via plegats, però la va finalitzar el Xuxe en solitari.

Es una via del tot recomanable i divertida d’escalar, gràcies a un conglomerat ben curiós, d’excel·lent qualitat i farcit de forats boníssims! La via es troba perfectament restaurada i és molt ràpida. El segon llarg està poc equipat, però amb friends es pot acabar de protegir bé.

Sud

A Solsona prenem la carretera direcció Port del Comte fins al Restaurant Cap del Pla (enllaç a Google Maps), on aparquem. Des del mateix aparcament ja veiem perfectament la Paret del Triangle, el que serà ideal per ubicar-nos.

Darrera del Restaurant prenem un corriol i arribem a una pista que baixa cap a les parets. Quan arribem a l’alçada de la Paret del Triangle, prenem un petit corriol que puja fins a la base de la paret. Un cop allà, anem a la dreta fins arribar a l’alçada de la via, que podem identificar perquè just a l’esquerra tenim la llastra on comença la via del Joan. La via del Pato comença a tocar d’un arbre i després de la primera xapa fa un flanqueig descarat a la dreta.

8 cintes. Opcionalment friends fins al Totem verd (#0.75).

Un únic ràpel de 60 per la pròpia via (es pot fraccionar).