La Mompart va ser oberta el 18/09/1955 per Albert Mompart (a diversos llocs el seu cognom apareix mal escrit com Montpart) i Antònia Caparrós. Es una de les grans clàssiques del Gorro Frigi, que va ser restaurada recentment.
La tercera i quarta tirades són especialment maques, llàstima de tots els parabolts verds de la via del Carles, que hi passa per sobre sense miraments.
Orientació
Nord
Regulacions
La via no està afectada per regulacions d’escalada
Aproximació
Aparquem al Monestir. Des de l’Estació Superior del Funicular de Sant Joan prenem el camí de Sant Jeroni i arribem al Gorro Frigi. La via comença des del mateix camí, just per l’esquerra d’una gran llastra.
Material
6 cintes, 4 bagues per merlets, tricams, 1 xapa recuperable i Camalot #1
Descens
Es baixa per la via normal (vessant sud), que podem desfer en 2 ràpels d’uns 20 m. Seguim baixant entre els arbustos fins arribar a la canal entre la Magdalena Superior i el Gorro. Remuntem uns metres per aquesta canal i baixem per la banda contrària (cap al nord) fins arribar de nou al camí de Sant Jeroni.
Cordada
Miquel Jordan i Jordi Ceballos
Enllaços
Rocacalenta és un projecte sense ànim de lucre, però requereix unes despeses anuals per funcionar. S'agraeix qualsevol aportació.
