Inici ViesAragóSopeira Esperó dels Elfos a la Paret d’Escales (Sopeira)

Esperó dels Elfos a la Paret d’Escales (Sopeira)

L’Esperó dels Elfos es troba a la Paret d’Escales i va ser obert l’any 1982 per Manel Solís i Eloi Ferrer. La via és una bona presa de contacte amb aquesta paret, on hi trobem una roca excel·lent, així com una aproximació i retorn especialment còmodes.

El tram més característic de la via és la bavaresa a equipar que trobem al tercer llarg, és tota una preciositat, llàstima que s’acaba aviat. Els primers metres són amb diferència la part més difícil de la via, després la roca millora molt i el grau és més amable. En ser una via molt ràpida, la podem combinar perfectament amb altres de la mateixa paret.

Tot i que la via actualment es troba pràcticament equipada, val la pena comentar que es va obrir per baix i sense expansions als llargs (exceptuant el petit desplom del començament). Va ser anys després que es va reequipar tota amb parabolts.

Sud-oest

Just després del poble de Sopeira arribem a la Presa d’Escales, on aparquem (enllaç a Google Maps). Creuem tota la presa, saltem una barana, baixem per unes escales metàl·liques, seguim un passamà i accedim a un caminet esculpit a la roca. Baixem tot el camí fins pràcticament a baix de tot, i la via comença abans del darrer revolt. També hi ha la possibilitat d’aparcar el cotxe a sota de la presa, en aquest cas cal entrar al poble de Sopeira i seguir la pista que porta a la Central.

8 cintes i friends fins al Camalot #0.75

Seguim la feixa a l’esquerra, baixem per un túnel, quan es bifurca anem per la boca de la dreta, seguim una vira i arribem a un corriol, que en direcció a l’esquerra ens torna en un moment a la presa (no cal fer cap ràpel).