Inici ViesBarcelonaMontserratSant SalvadorSant Benet Haus-Estrems a la Mòmia (Montserrat)

Haus-Estrems a la Mòmia (Montserrat)

La Haus-Estrems va ser oberta el 28/07/1946 per Jordi Casasayas “Haus” i els germans Eugeni i Raimon Estrems. Feia molt temps que em rondava pel cap anar a fer-la, però les terrorífiques històries que escoltava m’acabaven traient les ganes. Però bé, ara sí que sentia que havia arribat el moment d’anar-hi i la he gaudit moltíssim.

La tirada clau és la segona, que és exposada, sobretot perquè la primera xapa està a Cuenca, però anant a poc a poc i renegant una mica, surt bé. Hi ha cordades que fins la primera xapa van tot per dins la xemeneia i això deu ser molt angoixant, millor sortir cap a fora. La resta de tirades són menys exigents i de manera molt més amable ens permeten gaudir d’aquesta fantàstica via.

Sud

Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, passem una mena de porta de pedra i quan el camí es bifurca, prenem el trencall de l’esquerra. Seguim pujant, prenem un corriol a la dreta cap a la Trompa de l’Elefant, la creuem, remuntem fins a la Mòmia i flanquegem uns metres a la dreta per arribar a peu de via.

6 cintes i friends fins al Camalot #1. A la segona tirada millor que el primer pugi només amb les cintes i sense les bambes, tampoc es pot posar res més i a les estretors emprenya tot.

Baixant una mica en direcció nord-oest trobem un cable d’acer que ens porta a la instal·lació de ràpel. Fem un únic ràpel de 60 m fins al terra.