Inici ViesBarcelonaSant LlorençLa Mola El Gran Malpàs al Sòcol de la Castellassa (Sant Llorenç)

El Gran Malpàs al Sòcol de la Castellassa (Sant Llorenç)

El Gran Malpàs es troba al Sòcol de la Castellassa de Can Torras, i va ser oberta al març de 2021 per Antonio Belmonte, Diego Martínez Garcia, Jordi Okupero i Marquitus Cervino. A Sant Llorenç hi ha diversos “mals passos”, trams de camins penjats que resulten espectaculars, com són el Mal Pas de la Castellassa o el Mal Pas Inferior/Superior de Can Pobla. Fa uns anys tots aquests passos estaven equipats amb cadenes i cables, però actualment es troben desequipats.

La via té un recorregut molt original, ja que fa un llarguíssim flanqueig de 345 metres! Es troba equipada amb parabolts i en general és un recorregut segur, excepte als trams de poca dificultat on les assegurances allunyen i cal anar amb compte. La roca en tot aquest pany de paret no és bona, però s’ha anat sanejant amb el pas de les cordades. Per cert, a les ressenyes hi ha una tirada marcada de 65 metres, però fa 60 metres clavats.

Sud-est

Un cop a Matadepera, aparquem al final del Carrer de Vista Alegre (enllaç a Google Maps), des d’on anem direcció a la Mola, i de seguida prenem un trencall a la dreta que va en direcció a la Castellassa. Passada l’Agulla del Fus i poc abans d’arribar a la Ferrada Lucky Txei, prenem un corriol que baixa a mà dreta i que ens permet baixar a la base del sòcol.

8 cintes i opcionalment friends fins al Camalot #0.5

Després del darrer ràpel de 25 metres, pugem canal amunt i arribem al peu de la Castellassa, des d’on còmodament enllacem amb el camí d’aproximació.

Sergi Villar i Jordi Ceballos. En companyia del Manel i la Ita.