Inici EscaladesBerguedàSerra del Cadí Cerdà-Pokorski a la Roca de l’Ordiguer (Cadí)

Cerdà-Pokorski a la Roca de l’Ordiguer (Cadí)

La Cerdà-Pokorski a la Roca de l’Ordiguer va ser oberta l’any 1959 per Joan Cerdà i Heinz Pokorski. Aquesta va ser la primera via de la paret, i la següent va ser l’Anglada-Cerdà al 1965. Es tracta d’un recorregut agosarat, pel bell mig de la paret i que es pot fer íntegrament en lliure amb un grau de 6b+ (obligat V+). Es una via variada, amb fissures, diedres i xemeneies, i amb molta autoprotecció en general.

Es tracta d’una via del tot recomanable, sempre i quan tinguem en compte que a l’Ordiguer hi ha molta roca trencada. Tot i això, la via està molt sanejada, però és molt probable rebre alguna pedrada si tenim una cordada al davant o simplement al recuperar les cordes. En tot cas, lo pitjor amb diferència és la baixada, ja que la vira d’accés a la Canal de Cristall està realment perillosa, penso que actualment és molt més segur rapelar la pròpia via.

Nord

Regulacions

La via no està afectada per regulacions d’escalada

Des de Martinet anem a Estana, creuem el poble i deixem el cotxe a l’aparcament de Coll de Pallers, a la coordenada N 42º 18.913′ E 1º 39.514′ (enllaç a Google Maps). Prenem el camí PR fins a Prat de Cadí, i un cop allà és molt evident trobar la Roca de l’Ordiguer, la tenim al davant. Seguim el PR cap a la Canal del Cristall, i abans d’arribar-hi sortim cap a la dreta fins arribar a l’evident diedre on comença la via. Es triga al voltant de 1h 30min del cotxe a peu de via.

18 cintes, tascons, 1 xapa recuperable, friends fins al Camalot #4 i estreps. Opcionalment repetir friends del 0.4 al 3

Unes fites en direcció oest segueixen un sistema de vires que ens acaben portant a la Canal del Cristall. El problema és que poc abans d’accedir a la Canal del Cristall hi ha una vira amb grava que està realment perillosa i és improtegible. Comenten que es pot pujar a una vira superior per on es baixa una mica millor (també és una vira amb grava però menys dreta), però ho desconeixem.

Crec que actualment la millor opció és rapelar la pròpia via, ja que les reunions tenen anelles, en aquest cas l’únic risc és fotre’ns una pedra pel cap al recuperar les cordes. Bé, també hi ha l’opció d’intentar tirar recte amunt i agafar la Canal del Cristall a dalt de tot, però és força més llarg i tampoc és pas fàcil, sembla que no hi ha cap opció del tot bona…