Inici ViesBarcelonaMontserratSant SalvadorSant Benet Hispano-Suècia o Casanellas-Ludwig-Tudó a l’Elefant (Montserrat)

Hispano-Suècia o Casanellas-Ludwig-Tudó a l’Elefant (Montserrat)

La via Hispano-Suècia o Casanellas-Ludwig-Tudó es troba al vessant oest de l’Elefant, i va ser oberta el 22/10/1971 per Pere Casanellas, Franz A. Ludwig i Manuel Tudó. La via va ser parcialment restaurada al 2010, de manera que trobem bolts als passos clau i encara hi ha alguns dels burins originals.

Ens ha semblat una via molt bona, on al tercer llarg podem gaudir d’una de les bústies més escandaloses de tot Montserrat, val la pena fer la via només per gaudir d’aquesta increïble presa. Es una via on s’ha d’escalar però no és exposada, a excepció de l’excursió fins al primer burí de la via.

Oest

Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, passem una mena de porta de pedra i quan el camí es bifurca, prenem el trencall de l’esquerra. Arribem a l’Ermita de Sant Salvador, la passem de llarg, baixem un collet i arribem al vessant nord de l’Elefant. Resseguim arran de paret, passem pel peu de via de “The wall” i seguim uns metres més a la dreta. La via comença on hi ha una marca blava de pintura i un forat de burí just al costat.

10 cintes, 2 bagues per merlets i friends fins al Camalot #1. Opcionalment una xapa recuperable per al segon llarg.

Fàcil desgrimpada pel camí d’ascens a l’Elefant