Inici ViesLleidaAlt UrgellColl de Nargó El cap i el passerell a Montanissell (Coll de Nargó)

El cap i el passerell a Montanissell (Coll de Nargó)

El cap i el passerell es troba a la Serra de Sant Joan i va ser oberta al febrer de 2004 per Albert Llobet i Ignasi Riera. Es una via assequible i amb bona roca, que ofereix bones possibilitats per l’autoprotecció. Una via recomanable per passar un dia relaxat en un ambient especialment tranquil.

Sud

Des de Coll de Nargó prenem la carretera L-511 direcció a Isona. Un cop passat el Coll de Bóixols (enllaç a Google Maps), prenem una pista a mà dreta direcció a Montanissell. Al primer trencall prenem la pista de l’esquerra i aparquem a un revolt a l’alçada de la paret.

Seguim les fites fins dalt d’un llom i després resseguim la paret direcció est fins arribar a l’alçada de la via, que identifiquem gràcies a una placa metàl·lica a peu de via.

10 cintes i friends fins al Camalot #1

Un cop al cim, lo més còmode és seguir tota la pista fins al cotxe, però dóna força volta. Podem fer drecera si seguim la línia d’alta tensió (una mica camp a través) fins a una torre elèctrica on desgrimpem uns metres, acabem enllaçant amb la pista i en uns 10 min arribem al cotxe.