Inici ViesLleidaAlt UrgellColl de Nargó Con ocho basta a la Serra de Sant Joan

Con ocho basta a la Serra de Sant Joan

La via “Con ocho basta” va ser oberta l’any 2000 per Miquel Blanco i Mònica Osta. Aquesta va ser la octava via a la Serra de Sant Joan, i el Miquel va aprofitar el joc de paraules en referència a la famosa sèrie de TV que es va emetre originalment del 1977 al 1981 i que anava d’una família amb 8 fills. Curiosament, la sèrie estava basada en la vida real del periodista Tom Braden, pare de 8 fills, que va escriure un llibre amb el mateix títol.

Originalment la via estava pràcticament desequipada, però més tard el propi Miquel va redreçar alguns trams i la va deixar amb l’equipament que hi trobem actualment. Ens ha semblat una preciositat de via, molt variada i amb roca excel·lent.

Les expansions estan molt ben posades, protegeixen la possible caiguda però t’obliguen a escalar. El grau obligat és 6a, sobretot al primer llarg. Llàstima que la via és curta però ja ho diu el refrany: al pot petit hi ha la bona confitura!

Sud

Sortim d’Organyà en direcció a Montanissell i tal com hi arribem, prenem una pista que puja a mà dreta. Deixem el cotxe a un revolt just a tocar de les parets (enllaç a Google Maps).

Prenem un corriol que baixa una mica i avancem enganxats a la paret. Quan estem a l’alçada del gran sostre característic, fem una grimpada i de seguida arribem a peu de via.

10 cintes, tascons i friends fins al Camalot #2

Un ràpel de 35m fins a la R3 i baixem caminant per la feixa.