Inici ViesBarcelonaSant LlorençLa Mola Xemeneia UPS a la Paret de la Carda (Sant Llorenç)

Xemeneia UPS a la Paret de la Carda (Sant Llorenç)

La Xemeneia UPS va ser oberta el 28/10/1978 per Angel Martínez i Pep Graells. El nom UPS és una conya relativa a “Unión de Parteras de Sabadell”. D’aquesta via no teníem referència de cap repetició, així que hem anat a veure què trobàvem. Al costat del peu de via hem vist una cova i resulta que és el Túnel de la Codoleda, una gatera que permet accedir pel darrera a l’Avenc de la Codoleda. Fa anys m’havien parlat d’aquesta gatera, però no sabia on estava.

La via fa anys que no es repetia, l’entrada estava completament tapada per esbarzers i hem estat un munt d’estona per aconseguir obrir pas. La via és curta però ens ha agradat molt, al llarg del recorregut trobem formacions com a l’interior d’una cova! El recorregut és curiós, m’ha recordat molt a la Carles Andrés del Cilindre, però en versió reduïda.

A la ressenya original marquen una reunió intermèdia, però ens la podem estalviar si som curosos amb el fregament. La sortida original de la via està taponada per vegetació i terra, amb el que sortim flanquejant cap a la dreta (un pèl exposat) i improvisem reunió allà on ens sembli.

Nord

Aparquem al final del Carrer de Vista Alegre de Matadepera (enllaç a Google Maps), anem direcció a la Mola, i de seguida prenem un trencall a la dreta en direcció a la Castellassa de Can Torras. Poc després dels Plecs del Llibre, sortim del camí a mà esquerra i resseguim arran de paret fins arribar a l’evident xemeneia (a l’esquerra hi ha el Túnel de la Codoleda).

12 cintes llargues, 2 bagues, 2 cordinos per ponts de roca, i friends fins al Camalot #3 (opcionalment repetir alguna mida gran). Recomanable tisores de podar i no dur motxilla.

Caminant amb tendència a l’esquerra i acabem desfent el camí d’aproximació.