Inici ViesBarcelonaMontserratSant SalvadorSant Benet Original a la Prenyada (Montserrat)

Original a la Prenyada (Montserrat)

La via Original a la Prenyada és una escalada històrica que va ser efectuada el 27/05/1934 per Pere Colomer i els germans Agràs i Joan Peradejordi, que van ser els primers en trepitjar el cim d’aquesta agulla. L’escalada apareix relatada al Butlletí nº 22 (jul-ago 1934) del Club Muntanyenc Barcelonès, entitat a la que pertanyien aquests joves escaladors.

A la primera tirada pugem per la canal fins que s’acaben els arbres, i després una fàcil grimpada fins al collet, on fem reunió a una ferma savina. La segona tirada té un inici força vertical i improtegible (pas de V+ o abans feien un pas d’esqueneta) on es concentren les dificultats, però aviat es transforma en una fàcil grimpada fins al cim. La via sencera es troba desequipada.

La via Normal és bàsicament una variant d’aquesta, ja que comparteixen tota la segona tirada. La diferència és que la via Normal a la primera tirada puja per l’esperó enlloc de grimpar per la canal.

Oest

Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, prenem el camí que passa just a tocar del refugi, i de seguida un trencall a la dreta. Pugem per la canal fins arribar al peu de la normal a la Prenyada.

Un parell de bagues per la primera tirada

Fem un únic ràpel de 30 m fins a la canal. Després baixem pel corriol fins que hi ha un moment en que hem de sortir de la canal fent un gir pronunciat a l’esquerra, remuntem un collet, passem pel peu de via de la Gómez-Xalmet i arribem de nou al refugi.