La via Original a la Prenyada és una escalada històrica que va ser efectuada el 27/05/1934 per Pere Colomer i els germans Agràs i Joan Peradejordi, que van ser els primers en trepitjar el cim d’aquesta agulla. L’escalada apareix relatada al Bulletí nº 22 (jul-ago 1934) del Club Muntanyenc Barcelonès, entitat a la que pertanyien aquests joves escaladors.
A la primera tirada pugem per la canal fins que s’acaben els arbres, i després una fàcil grimpada fins al collet, on fem reunió a una ferma savina. La segona tirada té un inici força vertical i improtegible (pas de V+ o abans feien un pas d’esqueneta) on es concentren les dificultats, però aviat es transforma en una fàcil grimpada fins al cim. La via sencera es troba desequipada.
La via Normal és bàsicament una variant d’aquesta, ja que comparteixen tota la segona tirada. La diferència és que la via Normal a la primera tirada puja per l’esperó enlloc de grimpar per la canal.
Orientació
Oest
Regulacions
La via no està afectada per regulacions d’escalada
Aproximació
Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet. Prenem el corriol en direcció oest, aviat anem direcció nord fins al peu del Gat i el flanquegem fins arribar al peu de la via normal de la Prenyada.
Material
Un parell de bagues per la primera tirada
Descens
Un únic ràpel de 50 m per la pròpia via. Baixem la canal, i amb tendència a l’esquerra tornem al Refugi de Sant Benet.
Cordada
Efrén Gaitán i Jordi Ceballos
Rocacalenta és un projecte sense ànim de lucre, però requereix unes despeses anuals per funcionar. S'agraeix qualsevol aportació.
