Inici ViesBarcelonaBerguedàPedraforca Homedes al Gat (Pedraforca)

Homedes al Gat (Pedraforca)

La Homedes al Gat va ser oberta l’any 1935 per Francesc Homedes, Bernard Boixeda i Ramon Albareda, i el nom de la via està dedicat a Francesc Homedes, que va tenir la mala sort de ser fulminat per un llamp just quan arribava al cim del Gat. La primera ascensió hivernal va ser el 6/1/1967 a càrrec de Josep Sánchez i J. Pagans.

Es una via ben maca i recomanable, tot i que millor no ficar-nos si hi ha alguna cordada per sobre, ja que sovint cauen pedres. Les reunions són totes rapelables i amb 2 parabolts, i les tirades en general no estan equipades, excepte algun pitó puntual per indicar el camí. La via és molt fàcil de protegir, tot queda a caldo.

A la penúltima tirada ens hem desorientat i ens ha costat encertar el recorregut. La marcada V que es veu a l’esquerra és el coll entre el Cabirols i el Gat, i ho havíem interpretat malament (una mica més i ens encigalem cap al Cabirols per unes fissures ben guapes)

Nord

Un cop al Refugi Lluís Estasen (enllaç a Google Maps) no hem d’agafar el camí cap al Verdet, sinó el camí que hi ha a la seva esquerra, que puja cap a la cara nord. Seguim les marques blanques fins que estem a l’alçada del Gat, i llavors prenem un trencall amunt que hi puja directe. A peu de via hi trobem ‘Homedes’ escrit a la paret.

10 cintes, fissurers i friends fins al Camalot #3

Fem un petit flanqueig, i un ràpel d’uns 30 m fins al terra.