Inici ViesLleidaPirineu de Lleida Giraud-Arlaud a l’Agulla Petita d’Amitges

Giraud-Arlaud a l’Agulla Petita d’Amitges

La Giraud-Arlaud va ser oberta l’any 1929 per Giraud i Jean Arlaud. Es una bona via com a primera presa de contacte amb les Agulles d’Amitges. La via està poc equipada, però a les reunions sí que hi ha parabolts. En general el recorregut es segueix bé, l’únic punt on cal vigilar és cap al final (després del llarg flanqueig), que ens podem passar de llarg la tirada final.

Sud

Des de Espot anem fins a l’aparcament del Llac de Sant Maurici, on aparquem (enllaç a Google Maps). Prenem la pista, passem el Llac de Sant Maurici i arribem al Refugi d’Amitges. Seguim la pista i aviat deixem les marques de Carros de Foc i anem cap a les agulles, l’aproximació és força evident. La via comença al vessant que dóna cap al refugi, a un grau penjat.

10 cintes, fissurers i friends fins al Camalot #3

Des del cim, fem un primer ràpel d’uns 10 m cap a una plataforma, i d’aquí un altre ràpel d’uns 50 m cap al nord-oest.