Inici ViesLleidaPirineu de Lleida Sud-est directa al Petit Encantat (Pirineu català)

Sud-est directa al Petit Encantat (Pirineu català)

La Sud-est directa al Petit Encantat (també anomenat Encantat Xic) va ser oberta el 30/9/2019 pels germans Ferran i Guillem Ullastre. La via es troba pràcticament desequipada (només 1 pitó i 2 bagues en tot el recorregut) i és de caràcter molt alpí. El quart i cinquè llarg són molt bons i amb roca excel·lent, però la resta de via són principalment grimpades al voltant del tercer/quart grau amb força pedra solta.

Uns comentaris sobre la via:

• El tram de grimpada de segon/tercer grau per la canal l’hem fet desencordats, i després en un parell de llargs accedim a la R0 de la ressenya, que podem identificar per un bloc amb una baga blanca. Tota aquesta pujada fins a la R0 és de difícil protecció i cal vigilar molt amb les pedres.
  • Llarg 1: Comença pel diedre tombat que tenim just davant del bloc amb la baga blanca. L’inici és una mica indefinit i el tram més difícil és un pas de V+ per arribar a la reunió, que és a una plataforma on hi ha l’únic pitó de la via.
  • Llarg 2: Comença amb una diagonal a la dreta i després recte amunt per terreny evident.
  • Llarg 3: Pugem per la dreta de la gran canal, ja que hi ha bona roca i evitem tirar pedres al company. Muntem reunió de friends al fons de la canal a mà dreta, on podem llaçar un petit gendarme.
  • Llarg 4: Preciós llarg amb un diedre de 6a amb roca excel·lent.
  • Llarg 5: Molt maco i estètic, on resseguim una mena de bavaresa/fissura de roca excel·lent i que podem protegir al gust.
  • Llarg 6: Crestegem per terreny fàcil però amb alguns blocs inestables fins al cim del Petit Encantat (2.738 m).

Com a horaris orientatius, comptar unes 2h 30min d’aproximació, 4h 30min d’escalada i unes 4h de retorn.

Sud-est

Sortim d’Espot i deixem el cotxe a l’aparcament del Prat de Pierró (enllaç a Google Maps). Seguim el camí direcció al Llac de Sant Maurici fins al Pont des Pallers, on creuem el riu i pugem fins a l’Estany Serull. En realitat no cal arribar ben bé fins al llac, ja que una mica abans ja podem pujar la tartera direcció al vessant sud del Petit Encantat.

10 cintes, friends fins al Camalot #4 (repetint del 0.5 al 1) i una baga ben llarga. Opcionalment tascons, un martell i 2 universals per possibles imprevistos.

Baixem del Petit Pic amb 5 ràpels (25+15+20+25+25) o 3 ràpels (40+45+25) si ens saltem un parell de reunions intermèdies. Un cop a l’enforcadura, grimpem fins al cim de l’Encantat Gran (2.748 m) i baixem per la normal desgrimpant o amb 2 ràpels de 30.

Un cop al Coll dels Encantats, baixem la llarga tartera fins a la Valleta Seca, passem pel costat del Refugi Ernest Mallafré i acabem enllaçant amb el camí d’aproximació.