Inici ViesLleidaPirineu català Cerdà-Pokorski a l’Agulla Petita d’Amitges

Cerdà-Pokorski a l’Agulla Petita d’Amitges

Oberta el 28/6/1959 per Joan Cerdà i Heinz Pokorski en una única jornada. En Joan Cerdà ens ha aclarit que les ressenyes que hi ha d’aquesta via són errònies, ja que ells van resseguir íntegrament tot el diedre i van finalitzar al cim de l’Agulla Petita. Nosaltres, als 2 primers llargs hem seguit l’itinerari original, però després les ressenyes ens han portat a sortir-nos de la via marxant a l’esquerra per unes tirades de quart-cinquè grau menys interessants que pertanyen a la via Directíssima (oberta al 1968 i on també hi va participar en Joan Cerdà).

Per evitar més confusions, a la ressenya hem optat per descriure l’itinerari correcte. Com no hem fet els 2 darrers llargs originals, els metres/graduació/material poden variar lleugerament respecte al que indica la ressenya. Si algú repeteix tota la via pel recorregut correcte, agrairia si em pot avisar per si cal fer algun ajust a la ressenya.

La via és una petita joia, ben vertical, amb un granit excel·lent i una escalada molt elegant i variada. A partir de la R2 el recorregut que hem seguit nosaltres per la Directíssima perd molta empenta, així que seguint íntegrament el diedre segur que la línia encara és més bona (i exigent). Del tot recomanable.

Est

A Espot seguim la carretera amunt i aparquem a Prat de Pierró (enllaç a Google Maps). Passem pel Llac de Sant Maurici i arribem al Refugi d’Amitges. Sortint del refugi, seguim la pista amunt fins arribar a l’alçada d’un pal indicador de Carros de Foc, on prenem un petit corriol a mà dreta que baixa al punt d’unió entre l’Estany de la Munyidera i l’Estany Gran d’Amitges, que creuem pel punt més estret. Seguim el corriol a mà dreta cap a la Coma d’Amitges i pel lloc més evident acabem pujant fins a peu de via. Des del Refugi d’Amitges calcular uns 30 min.

12 cintes, tascons, friends fins al Camalot #3 (opcionalment repetits fins al #0.75) i 2 bagues llargues.

Des del cim de l’Agulla Petita fem un primer ràpel d’uns 10 m cap a una plataforma, i d’aquí un altre ràpel d’uns 50 m cap al nord-oest. En cas d’haver seguit els darrers llargs de la Directíssima, la via finalitza a una bretxa des d’on baixem per la pròpia via en 2 ràpels de 55m.