Inici EscaladesMontserratMagdalenes Los Mares del Sur al Pollegó Oest (Montserrat)

Los Mares del Sur al Pollegó Oest (Montserrat)

per admin

Los Mares del Sur va ser oberta l’any 2001 per Josep Escofet, Josep Maria Esquirol i Jean Charles Peña. La via té alguns trams interessants i permet acabar de completar la protecció amb flotants. Compte amb la roca de la quarta tirada, que està molt trencada.

Orientació:  Oest

Regulacions:  L’escalada a Montserrat està regulada, consultar la web del Patronat

Aproximació:  Aparquem al restaurant de la Vinya Nova (enllaç a Google Maps). Prenem un camí direcció nord fins al Torrent del Pont, avancem una mica pel torrent i prenem un corriol a la dreta que va guanyant alçada. Quan estem a l’alçada del Pollegó Oest, prenem una canal que ens deixa al peu de l’Aresta Ribas. Voregem la paret fins arribar a una clariana on comença Los Mares del Sur, podem veure el primer pont de roca.

Material:  10 cintes, una baga, tricams i friends fins al Cam #0.75 i un #3

Descens:  Resseguim tota la carena del Serrat dels Pollegons (fites visibles), voregem una roca per la seva dreta i seguim per la carena fins arribar a un coll (gran fita). Baixem per la Canal dels Pollegons, que ens queda a la nostra esquerra.