Inici ViesBarcelonaMontserratMagdalenes Terra de Nòmades al Trió est dels Pollegons (Montserrat)

Terra de Nòmades al Trió est dels Pollegons (Montserrat)

La via Terra de Nòmades es troba al Trió est dels Pollegons (conegut com a Pollegó est) i va ser oberta l’any 1990 per Joan Rovira i Ricard Darder. L’obertura va ser una idea de Joan Rovira, que va tenir molt bon ull trobant aquesta línia tan elegant. El nom de la via fa referència a una companyia francesa de circ que va colpir especialment al Ricard Darder. En aquell espectacle hi actuava una banda en directe i els músics tenien un CD editat amb el nom ‘Terra de nòmades’ (en francès).

Als anys 90 va ser una via molt repetida perquè és una via singular del vessant sud, que fins i tot algú va anomenar la ‘Mas-Brullet de la sud’. És una via totalment recomanable que surt a totes les seleccions i reculls de vies del vessant sud de Montserrat. La roca als primers llargs és excel·lent, però hi ha diversos trams de roca a controlar als darrers llargs. El llarg més exigent amb diferència és el primer, on trobem un petit tram obligat al voltant de 6a/+ amb la roca força polida pel pas de les cordades.

La resta de via ja té una dificultat més amable, on podrem gaudir de fissures de totes les mides i trams de placa també molt bons. El darrer llarg l’hem partit en dos aprofitant la reunió de la via Sorpresa que hi ha en un còmode replà. Creiem que val la pena fer-ho així per evitar fregament de cordes.

Sud-oest

Aparquem al restaurant de la Vinya Nova (enllaç a Google Maps). Agafem la pista direcció a Collbató uns 5 min, i prenem un corriol a l’esquerra  (hi ha uns troncs tallats per evitar el pas de cotxes) que puja muntanya amunt. Quan el camí es bifurca en dos, nosaltres hem d’anar cap a l’esquerra, que és la canal de l’Artiga Alta (a la dreta aniríem a la Ferrada de les Dames). Pugem per la canal com si anéssim a la Palleta fins arribar a l’alçada de la via, i llavors anem a la dreta per accedir a peu de via (xapes visibles).

12 cintes, tascons, 2 bagues i friends fins al Camalot #2. Si anem justos de grau, poden ser útils uns estreps i un ganxo per al primer llarg. Tricams opcionals.

• Opció 1: Des de la savina on acaba la via, seguim crestejant uns 25 m, desgrimpem un ressalt i accedim a la instal·lació de ràpel de la via ‘Son de la llarga’, des d’on baixem amb 2 ràpels llargs (50+55).
  • Opció 2: També es pot baixar sense rapelar. Seguim un caminet marcat amb alguna fita, i acabem baixant per la canal de l’Artiga Alta, equipada amb algunes cordes i cadenes.