Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Integral Punyalada a Agulles (Montserrat)

Integral Punyalada a Agulles (Montserrat)

Integral Punyalada és una interessant combinació de vies:

1. Primera tirada de la via Bidri, oberta l’any 2006 per Remi Brescó en solitari.
  2. Club Alpí Sabadell, oberta l’any 1979 per Joan Miquel Dalmau i Josep Fígols. Es una bona via de xemeneies, que puja al cim del Punyalet.
  3. Cimbalet del Bruc. Oberta l’any 1995 per Jordi Verdaguer, Feliso i Xavier Garcia “Harry”. La via consta d’una única tirada (exposada), que ens permet accedir a la base de l’Agulla del Capdamunt.
  4. Normal a l’Agulla del Capdamunt. Oberta l’any 1954 per Josep Maria Torras, Joan Nubiola i Jordi Riera.

La part que més ens ha agradat amb diferència són les tirades de la Club Alpí Sabadell, que transcorren per una xemeneia molt curiosa, que podem pujar tant per la banda esquerra com per la dreta.

Compte amb el Cimbalet del Bruc, són nomes 20 metres, però és un tram exposat i amb roca dolenta. Es pot evitar rapelant uns 6 metres per la canal terrosa, i després fem una tirada de IV d’uns 25 m per la canal arbrada.

Oest

Des de Can Maçana prenem el camí fins a Coll de Guirló. Poc després de desviar-nos cap a les Portelles, prenem un corriol marcat amb una fita que ens porta al peu de via de la Cerdà-Riera a la Bandereta o Ven-Suri-Ven. Un cop allà resseguim la paret cap a la dreta i de seguida arribem al peu de via.

8 cintes, una baga llarga, tricams i friends fins al Camalot #2

Ràpel d’uns 10 m en direcció est, i ja caminant anem a buscar el Coll de les Portelles.