Inici ViesLleidaSolsonèsCanalda Cherokee Express (Canalda)

Cherokee Express (Canalda)

La Cherokee Express va ser oberta l’any 2009 pel Joan Vidal “Indi” en solitari. La via es troba al sector dret de Canalda, i és una bona opció com a primera presa de contacte amb aquesta paret, on la majoria d’itineraris són més exigents i menys equipats.

La roca en general és excel·lent, tot i que a nosaltres ens han petat 2 còdols, segurament per causa de les quantioses pluges recents. Inicialment, el darrer tram de via coincidia amb la del Xuxe (que queda a la dreta), pel que posteriorment es va obrir una sortida alternativa per l’esquerra, que està bé per escalar uns metres més, i et deixa directament al cim. Per cert, records als cardonins Aniol i Valentí, que venien al darrera i van tenir l’amabilitat de tornar-nos una cinta que havíem perdut.

Sud

A Solsona prenem la carretera direcció Port del Comte fins a Coll de Jou (enllaç a Google Maps). Allà trenquem a l’esquerra per la L-401, passada la bifurcació del poble de Canalda veiem la paret i aparquem de seguida, just on hi ha una pista que creua la carretera, a la coordenada N 42º 07.690′ E 1º 30.886′ (enllaç a Google Maps). Pugem uns metres per la pista, i quan arribem a l’alçada d’un dipòsit prenem un trencall a l’esquerra (fita), que ens porta a la paret. La via comença a la dreta d’unes balmes, parabolts visibles.

12 cintes. Opcionalment friends fins al Camalot #0.4 i estreps

Prenem un corriol en direcció est (dreta), i només l’hem d’anar seguint amb una mica d’intuïció, sobretot al tram en que travessa un bosquet, ja que el corriol és poc definit. Finalment arribem a una pista que ens porta sense pèrdua al pàrquing.