Inici ViesLleidaSolsonèsCanalda Víctimes del 92 (Canalda)

Víctimes del 92 (Canalda)

Víctimes del 92 va ser oberta el 20/03/1989 per Remi Brescó, Joan Jover i Antón Fontdevila, i al 2007 va ser restaurada amb parabolts per Lluís Parcerisa. És una de les grans clàssiques de Canalda, una via preciosa, obligada (6a), amb roca excel·lent i oberta en un estil impecable. A nivell de dificultat, és similar a Dimensió Aproximada, una altra joia de Canalda.

Al primer llarg destaca un espectacular flanqueig, on el segon de la cordada té una campanada memorable… Després, l’itinerari serpenteja per la paret, cercant en tot moment el recorregut més lògic. La via sencera es pot fer en lliure (6b).

Sud

A Solsona prenem la carretera direcció Port del Comte fins a Coll de Jou (enllaç a Google Maps). Allà trenquem a l’esquerra per la L-401, passada la bifurcació de Canalda veiem la paret i aparquem al costat de la carretera (enllaç a Google Maps). A la dreta del muret prenem un corriol que va directe cap a les parets. La via és molt fàcil d’ubicar per la característica gran arcada de la paret.

10 cintes, tascons i friends fins al Camalot #1

Prenem el corriol en direcció oest (esquerra) i l’anem seguint. Passem de llarg una canal per on podríem baixar rapelant i continuem pel corriol fins trobar un altre trencall a l’esquerra que tira avall. Acabem passant per davant de Ca la Rita i enllacem amb el camí d’aproximació.