Inici ViesBarcelonaMontserratEcos Aresta Arcarons al Plec del Llibre Superior (Montserrat)

Aresta Arcarons al Plec del Llibre Superior (Montserrat)

L’Aresta Arcarons va ser oberta el 1/11/1978 després de 3 jornades de feina per Armand Ballart, Sergi Martínez, Joan Carles Griso, Marc Homs i Jordi Borrut, tots ells membres de l’AGRUECC (Agrupació Excursionista del Col·legi de Casp). La via està dedicada a Miquel Arcarons, que va tenir la idea d’obrir aquesta aresta, però va haver de marxar a fer el servei militar.

De fet, el primer llarg ja el van trobar obert d’abans per una cordada desconeguda, estava generosament equipat amb burins. Com no els va agradar l’excessiu nombre de burins antics, en van treure una bona part i van deixar-hi només 4. Actualment la via es troba restaurada amb parabolts excepte la cinquena reunió que és comuna amb la via Rosaura i es manté amb els burins originals.

Sens dubte és una via magnífica, que ressegueix una de les arestes més elegants de tot Montserrat. Els trams de cinquè grau o inferior són exposats, però de V+ en amunt està ben protegit. En tot cas, per gaudir de l’itinerari cal portar el 6a ben consolidat. La roca és excel·lent en tot el recorregut i no està gens polida.

Sud

Deixem el cotxe a l’aparcament de la Vinya Nova (enllaç a Google Maps). Anem per la pista direcció a Can Jorba i en uns 10 min prenem el Camí del Francesos. Pugem fins al Coll de l’Ajaguda i baixem al llit del Torrent del Migdia. Remuntem el torrent, passem entre dos grans blocs caiguts, al cap de poc prenem un trencall a l’esquerra i pugem per una canal fins a peu de via.

10 cintes, friends fins al Camalot #2 i un estrep pel darrer llarg. Tricams opcionals.

La via finalitza al Plec Superior, des d’on cal fer un ràpel d’uns 20m una mica en diagonal fins al collet. Un cop allà, podem triar entre 2 opcions:

• Opció 1 (Travessa dels Plecs): Continuem crestejant tots els Plecs del Llibre, millor encordats, ja que hi ha un parell de trams de IV. Al final arribem a una alzina amb bagues des d’on fem un ràpel d’uns 50m. Baixem pel lloc més evident i acabem enllaçant amb el camí d’aproximació.
  • Opció 2 (Línia de ràpels): Des del mateix collet fem 3 ràpels (40 + 57 + 40) per una línia d’arbres que baixa de manera pràcticament paral·lela a l’Aresta Arcarons i ens deixa gairebé al peu de via, des d’on desfem el camí d’aproximació.