Inici ViesBarcelonaMontserratEcos Aresta Fredi-Picazo a la Roca dels Aurons (Montserrat)

Aresta Fredi-Picazo a la Roca dels Aurons (Montserrat)

L’Aresta Fredi-Picazo consta de 5 llargs oberts el 3/7/1988 per Fredi Parera i Antonio G. Picazo, i a continuació enllaça amb els 2 llargs de la Normal a la Roca dels Aurons, una petita joia oberta el 30/10/1943 pels manresans Jaume Caselles, Fermí Rubiralta, Ernest Martínez i Bordas, membres del CECB (Centre Excursionista de la Comarca del Bages). En conjunt ens ha semblat una gran via, d’aquelles on no regalen cap llarg, molt estètica i que recorre una sèrie d’esperons fins arribar al cim de la Roca dels Aurons, una magnífica talaia sobre la zona.

Diversos comentaris:

• Grau obligat V+ i assegurances distants.
  • La via ha estat restaurada i actualment la majoria d’expansions són parabolts en perfecte estat.
  • La roca en general és bona, tot i que cal parar atenció en alguns trams.
  • Al cinquè llarg, el primer de cordada pot desgrimpar assegurat fins al collet, i el segon pot baixar-hi fent un petit ràpel d’uns 5m. Cal tenir en compte que al collet després del ràpel no hi ha reunió ni possibilitat de muntar-ne.
  • Havíem llegit històries de terror del penúltim llarg però, mirant-ho una mica, es protegeix perfectament i és un llarg preciós! Inicialment hi ha un petit tram obligat de V+, però de seguida afluixa a un grau més amable. Respecte a la protecció, just a sobre del segon pitó hi entra un Totem verd, uns 3m per sobre hi ha un forat ideal per un Camalot #2, després un merlet boníssim, i més amunt hi ha fissures pel Totem blau i groc.

Nord-est

Des de Can Massana anem a Coll de Porc i seguim fins al Coll del Miracle. Baixem uns metres per la Canal del Miracle i de seguida prenem el camí del Salt de la Nina. L’aresta per on transcorre la via es troba just abans d’un pronunciat barranc que es troba equipat amb cordes fixes. Per accedir a peu de via només cal pujar uns 6 metres per la canal a la dreta de l’aresta. La primera assegurança és un burí i la segona un parabolt.

10 cintes, 2 bagues per a merlets, friends fins al Camalot #2 i estreps. Opcionalment tascons petits i tricams

Un ràpel de 40m cap al vessant sud. Baixem fins trobar el camí, que seguim a mà dreta (oest) i acabem arribant al Coll del Miracle, des d’on desfem el camí d’aproximació.