Inici EscaladesLa NogueraAger La Cuca de Llum a la Font Freda (Ager)

La Cuca de Llum a la Font Freda (Ager)

per admin

La Cuca de Llum és un itinerari obert l’any 2011 per Ferran Rodríguez i Marcos Díaz, i que es troba equipat amb parabolts. La via té dues parts clarament diferenciades, una primera part força ben protegida, bona roca, i diverses tirades guapes (la tercera és brutal!). La segona part, en canvi, té un caire molt més d’aventura, amb diversos trams de roca Tetris d’anar molt al lloro, i per acabar-ho d’adobar, hi ha diversos punts on la via es creua o passa a tocar de la Vicenç Bertolín (que era oberta 3 anys abans), amb el que és fàcil confondre’s, si en algun moment trobem spits o ponts de roca és que ens hem equivocat.

Orientació:  Sud

Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d’escalada

Aproximació:  Des d’Àger prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, agafem una pista on hi ha un senyal cap al Refugi de Colobor, i de seguida prenem un trencall cap a l’esquerra (a la dreta aniríem a Colobor). Passem de llarg les parets del Cap del Ras, i seguim la pista alguns quilòmetres en lleuger descens fins a un revolt tancat on aparquem, a la coordenada N 42º 1.905′ E 0º 51.585′ (enllaç a Google Maps).

Prenem el corriol que en alguns trams és poc definit, i anem direcció a peu de paret. Després d’un gran bloc característic, uns 50-100 metres més enllà trobem el peu de via (parabolts visibles). Uns 30 min en total

Material:  15 cintes, 2 bagues, friends fins al Cam #3

Descens:  Prenem un petit corriol que va carenejant 1 quilòmetre fins arribar al Pas de Coscolla, a la coordenada N 42º 2.199′ E 0º 51.390′ (enllaç a Google Maps). Baixem per la Canal de Coscolla. En arribar a la pista, girem a mà esquerra i la seguim uns 250 m fins al cotxe. En total 1 hora sense córrer.