Inici ViesLleidaLa NogueraAger Fissura Obliqua a la Font Freda

Fissura Obliqua a la Font Freda

La Fissura Obliqua o “Fissure Oblique” va ser oberta al febrer de 1977 per Christian Sebie, Francis Tomas i Gérard Uzabiaga. Va ser tota una descoberta per aquesta cordada francesa, que anaven cercant Montrebei i sense voler van anar a parar a la Font Freda, on van obrir la Fissura Obliqua, que per la seva sorpresa va resultar ser la primera via d’aquesta paret.

Tot i ser la gran clàssica de la Font Freda i tenir una dificultat assequible, millor no anar amb la idea que serà un passeig, ja que la via té molta auto-protecció, és mantinguda i prou vertical. La roca és bona i el recorregut fàcil de seguir, un itinerari ben recomanable com a primera visita a la Font Freda. Entre l’aproximació, la via i el retorn, queda un dia complet, millor no anar-hi en un dia curt si no es coneix la zona. Fa anys s’accedia a la Font Freda des de la Font de les Bagasses, però actualment resulta força més curt anar per dalt seguint la pista del Cap del Ras fins al final.

Sud

Des d’Àger prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, agafem una pista on hi ha un senyal cap al Refugi de Colobor, i de seguida prenem un trencall cap a l’esquerra (a la dreta aniríem a Colobor). Passem de llarg les parets del Cap del Ras, i seguim la pista alguns quilòmetres en lleuger descens fins a un revolt tancat on aparquem, a la coordenada N 42º 1.905′ E 0º 51.585′ (enllaç a Google Maps).

Prenem un corriol una mica indefinit que principalment va flanquejant amb algun lleuger tram de baixada (compte no baixar més del compte o segurament ens tocarà remuntar). Després d’un esperó força evident, trobem un plaques tombades i un gravat “FO” a peu de via.

16 cintes, 3 bagues, fissurers, friends fins al Camalot #3 (opcionalment repetir fins al #1)

Anem en direcció oest, i remuntem per una canal a mà dreta. Després anem carena amunt una bona estona fins al Pas de Coscolla, que es troba a la coordenada N 42º 2.199′ E 0º 51.390′ (enllaç a Google Maps). Baixem per la Canal de Coscolla fins arribar a la pista, on girem a mà esquerra i en un moment arribem al cotxe.