Inici EscaladesLa NogueraAger Fissura Obliqua a la Font Freda

Fissura Obliqua a la Font Freda

La Fissura Obliqua o “Fissure Oblique” va ser oberta al febrer de 1977 per Christian Sebie, Francis Tomas i Gérard Uzabiaga. Va ser tota una descoberta per aquesta cordada francesa, que anaven cercant Montrebei i sense voler van anar a parar a la Font Freda, on van obrir la Fissura Obliqua, que per la seva sorpresa va resultar ser la primera via d’aquesta paret.

Tot i ser la gran clàssica de la Font Freda i tenir una dificultat assequible, millor no anar amb la idea que serà un passeig, ja que la via té molta auto-protecció, és mantinguda i prou vertical. La roca és bona i el recorregut fàcil de seguir, un itinerari ben recomanable com a primera visita a la Font Freda. Entre l’aproximació, la via i el retorn, queda un dia complet, millor no anar-hi en un dia curt si no es coneix la zona. Fa anys s’accedia a la Font Freda des de la Font de les Bagasses, però actualment resulta força més curt anar per dalt seguint la pista del Cap del Ras fins al final.

Orientació: Sud

Regulacions: La via no està afectada per regulacions d’escalada

Aproximació: Des d’Àger prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, agafem una pista on hi ha un senyal cap al Refugi de Colobor, i de seguida prenem un trencall cap a l’esquerra (a la dreta aniríem a Colobor). Passem de llarg les parets del Cap del Ras, i seguim la pista alguns quilòmetres en lleuger descens fins a un revolt tancat on aparquem, a la coordenada N 42º 1.905′ E 0º 51.585′ (enllaç a Google Maps).

Prenem un corriol una mica indefinit que principalment va flanquejant amb algun lleuger tram de baixada (compte no baixar més del compte o segurament ens tocarà remuntar). Després d’un esperó força evident, trobem un plaques tombades i un gravat “FO” a peu de via.

Material: 16 cintes, 3 bagues, tascons, friends fins al Cam #3 (opcionalment repetir fins al #1)

Descens: Anem en direcció oest, i remuntem per una canal a mà dreta. Després anem carena amunt una bona estona fins al Pas de Coscolla, que es troba a la coordenada N 42º 2.199′ E 0º 51.390′ (enllaç a Google Maps). Baixem per la Canal de Coscolla fins arribar a la pista, on girem a mà esquerra i en un moment arribem al cotxe.