Inici ViesLleidaLa NogueraAger Dos tontos muy tontos al Cap del Ras (Ager)

Dos tontos muy tontos al Cap del Ras (Ager)

Dos Tontos Muy Tontos va ser oberta l’any 2016 per Juan Gutiérrez i Miguel Angel García. Es una via divertida per una jornada en que busquem algo ràpid i relaxat, ja que és poc obligada, amb moltes expansions i és pot forçar al gust. Es una via ben recomanable i amb alguns trams molt ben trobats, com l’espectacular flanqueig de la tercera tirada, o el sostre de la cinquena. Es una llàstima que a la via hi ha expansions al costat de fissures.

Sud

Des d’Àger prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, agafem una pista on hi ha un senyal cap al Refugi de Colobor, i de seguida prenem un trencall cap a l’esquerra (a la dreta aniríem a Colobor). Seguim la pista una estona, i hem d’arribar fins a les parets del Cap del Ras, aparquem a N 42º 2.286 E 0º 47.338 (enllaç a Google Maps), des d’on veiem perfectament el recorregut de la via, que queda aproximadament entre Esperó Badalona i Fanal Nocturn. Prenem un corriol que puja directe cap a la paret, el peu de via es pot reconèixer perquè hi ha una pedra penjant d’un arbre.

12 cintes i friends fins al Camalot #1

A l’alçada d’on acaba la via prenem el caminet del Feixant del Montsec en direcció a la dreta, que ens porta al cotxe. Si seguíssim aquest Feixant del Montsec en direcció a l’esquerra, arribaríem al cim del Montsec tota la estona resseguint feixes penjades (un camí ben maco i no gaire conegut).