Inici EscaladesMontserratAgulles Burgas-Dolz al Pou de la Portella (Montserrat)

Burgas-Dolz al Pou de la Portella (Montserrat)

per admin

La Burgas-Dolz va ser oberta el 29/8/2005 per Xavier Garcia (“Harry”) i David Subirana. El nom de la via és en referència a les mares dels oberturistes (Raquel Burgas i Llibertat Dolz). El recorregut és del tot peculiar, ja que puja pel Pou de la Portella, que forma un avenc amb sortida per dalt i per baix.   La segona tirada és especialment exigent, després del tram de “forceps” (una estreta gatera per on ens haurem d’arrossegar), hi ha una arribada força exposada fins a la reunió, que ens queda un parell de metres per sota.

La primera reunió l’hem trobat desequipada, només hi ha 2 casquillos d’espit. Aviam si algun repetidor se’n recorda de portar 2 xapes d’espit i ho torna a deixar equipat.

Fa uns anys pensàvem que havíem repetit aquesta via, i resulta que sense voler vam obrir una altra via completament diferent, que hem anomenat la via Galtanegra al Pou de la Portella.

Orientació:  Sud

Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d’escalada.

Aproximació:  Des de Can Maçana anem direcció al Refugi Vicenç Barbé i poc abans d’arribar al pas de les Portelles prenem un corriol que baixa a mà dreta, rodegem la Portella Gran i arribem de seguida a la part inferior del Pou de la Portella. Al entrar a la cova, a mà esquerra comencen al mateix punt la via Lapònia i la Burgas-Dolz, i després de la primera xapa es bifurquen. En canvi, la via Galtanegra comença al fons de la cova.

Material:  Un frontal, 8 cintes, tascons, friends fins al Cam #3 i dues xapes d’espit (per equipar la primera reunió)

Descens:  Un parell de ràpels per la pròpia via.  D’aquesta manera, haurem pogut deixar la motxilla i bambes a peu de via, del tot aconsellable tenint en compte el pas de “forceps”, on haurem d’arrossegar-nos per una estreta gatera.