Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Burgas-Dolz al Pou de la Portella (Montserrat)

Burgas-Dolz al Pou de la Portella (Montserrat)

La Burgas-Dolz va ser oberta el 29/8/2005 per Xavier Garcia “Harry” i David Subirana. El nom de la via és en referència a les mares dels oberturistes (Raquel Burgas i Llibertat Dolz). El recorregut és del tot peculiar, ja que puja pel Pou de la Portella, que forma un avenc amb sortida per dalt i per baix.   La segona tirada és especialment exigent, després del tram de “forceps” (una estreta gatera per on ens haurem d’arrossegar), hi ha una arribada força exposada fins a la reunió, que ens queda un parell de metres per sota.

La primera reunió l’hem trobat desequipada, només hi ha 2 casquillos d’spit. A veure si algun repetidor se’n recorda de portar 2 xapes d’spit i ho torna a deixar equipat.

Fa uns anys pensàvem que havíem repetit aquesta via, i resulta que sense voler vam obrir una altra via completament diferent, que hem anomenat la via Galtanegra al Pou de la Portella.

Sud

Des de Can Maçana anem direcció al Refugi Vicenç Barbé i poc abans d’arribar al pas de les Portelles prenem un corriol que baixa a mà dreta, rodegem la Portella Gran i arribem de seguida a la part inferior del Pou de la Portella. Al entrar a la cova, a mà esquerra comencen al mateix punt la via Lapònia i la Burgas-Dolz, i després de la primera xapa es bifurquen. En canvi, la via Galtanegra comença al fons de la cova.

Un frontal, 8 cintes, fissurers, friends fins al Camalot #3 i dues xapes d’spit (per equipar la primera reunió)

Un parell de ràpels per la pròpia via.  D’aquesta manera, haurem pogut deixar la motxilla i bambes a peu de via, del tot aconsellable tenint en compte el pas de “forceps”, on haurem d’arrossegar-nos per una estreta gatera.