Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Galtanegra al Pou de la Portella (Montserrat)

Galtanegra al Pou de la Portella (Montserrat)

La via Galtanegra es troba al Pou de la Portella, va ser oberta el 30/3/2015 per Miquel Jordan i Jordi Ceballos. Vam obrir la via  sense voler, ja que pensàvem que estàvem repetint la Burgas-Dolz, però amb els anys hem acabat descobrint que el recorregut que vam fer era completament diferent. La via està dedicada al nostre amic Carles Guitart “Galtanegra”, que va morir sobtadament al 2016 mentre corria per la muntanya, i que de ben segur segueix cercant tresors i gaudint del moment, allà on sigui.

El primer llarg és el més exigent (V/V+), es troba completament desequipada i té un tram final que a les fosques resulta força impressionant!  El Pou està equipat per rapelar, així que amb una mica de mala sort ens podríem trobar amb algú que baixi rapelant mentre fem la via, si és així molt de compte amb les pedres que poden caure…  Els caps de burí del tercer llarg ja els vam trobar equipats, potser els va posar algun espeleòleg per recórrer l’avenc, ni idea.  La travessa del quart llarg és especialment maca, i es protegeix sense problema amb friends.

Sud

Des de Can Maçana anem direcció al Refugi Vicenç Barbé i poc abans d’arribar al pas de les Portelles prenem un corriol que baixa a mà dreta, rodegem la Portella Gran i arribem de seguida a la part inferior del Pou de la Portella. Al entrar a la cova, a mà esquerra estan la Lapònia i la Burgas-Dolz (comencen al mateix punt i a la primera expansió es bifurquen), i la Galtanegra comença al fons de la cova.