La via del Silencio havia estat començada per Jesús Gálvez i A. Oliver, i va ser acabada l’any 1981 per Antonio G. Picazo i Enric Lucas. Bona part de la primera tirada és comuna amb la Quinta Chimenea, però després la via Del Silencio se’n va pel pany de la dreta, resseguint diverses fissures excel·lents i les típiques panxes rigleres. Es una via molt ben trobada, és sorprenent el bon ull que van tenir els oberturistes.
Es tracta d’un itinerari exigent, vertical, mantingut i amb bona roca. Tot i que la via va ser reequipada l’any 2012, manté el caràcter auster i té trams exposats, especialment la setena tirada.
Orientació
Est. Es una bona via per l’estiu, ja que el Sol hi toca molt poc.
Regulacions
La via no està afectada per regulacions d’escalada
Aproximació
Des del poble de Riglos prenem el camí evident cap als Mallos que tenim al davant i anem a la dreta fins arribar a la gran xemeneia que separa el Mallo Frechín i La Visera.
Material
16 cintes, friends fins al Camalot #3, tascons i tricams. Opcionalment repetir algun friend mitjà i un Camalot #4 (aquest només per la cinquena tirada)
Descens
Anem amunt amb tendència a la dreta. Hi ha un moment en que prenem un trencall a la dreta i baixem per un camí molt marcat i ràpid que va entre el Mallo Colorao i La Visera.
Cordada
Christian Ruiz, Ricard Montalà i Jordi Ceballos
Enllaços
Rocacalenta és un projecte sense ànim de lucre, però requereix unes despeses anuals per funcionar. S'agraeix qualsevol aportació.
