Inici ViesAragóRiglos La quinta chimenea (Riglos)

La quinta chimenea (Riglos)

La Quinta Chimenea va ser oberta l’any 1968 per Javier Urcina “Suizo”, Luis Gutiérrez “Guti” i Blas Ubeda, i va ser retroequipada al 2016 per Jesús Sánchez (“Sueño Vertical”), convertint-la en una via de “love climbing”. Aquesta és la cinquena gran xemeneia mirant les parets d’esquerra a dreta (Pany-Haus, Gripe, Los Cachorros, Endrija por donde Dios manda i Quinta Chimenea).

Es una via ben guapa, amb bona roca i del tot recomanable. Pel nom de la via pot semblar que ens farem un fart de pujar en xemeneia però és ben al contrari, de passos de xemeneia només n’hi ha algun molt puntual. L’ambient és grandiós, ja que la via s’enfila pel fons de la enorme xemeneia que hi ha entre el Mallo Frechín i La Visera.

La xemeneia queda a l’ombra pràcticament tot el dia i queda protegida del vent, a tenir en compte. Té diversos llargs molt guapos, a destacar la sortida de la cova al segon llarg i el diedre desplomat del magnífic darrer llarg.

Sud

Des del poble de Riglos prenem el camí evident cap als Mallos que tenim al davant i anem a la dreta fins arribar a la gran xemeneia que separa el Mallo Frechín i La Visera.

15 cintes

La via es pot baixar en 3 ràpels llargs (60-50-55), però hem preferit baixar caminant. Seguim la corda fixa i anem amunt amb tendència a la dreta. Un cop superades totes les parets, prenem un corriol a mà dreta que baixa molt directe fins a Riglos.