Inici ViesLleidaLa NogueraMont-roig Integral del Tabac al Cingle del Tabac (Mont-roig)

Integral del Tabac al Cingle del Tabac (Mont-roig)

La Integral del Tabac és la combinació de les vies El Filtre i Mal Tabac, un bon recorregut d’aventura al Mont-roig. En conjunt resulta una via força salvatge, amb molt poc equipament, alguns trams prou exigents i roca a controlar.

Comencem pel Filtre, que va ser obert el 21/12/2012 per David Garcia i Jordi Marmolejo. El primer llarg supera una xemeneia gens domesticada, i el segon transcorre per una mena de túnel molt estètic!

A continuació travessem una feixa i accedim al Mal Tabac, oberta l’octubre de 1994 per Antoni Pifarré “Tonet” i Nico Contreras. Aquesta via comença a l’alçada de la Cova del Tabac, per on passen molts excursionistes, així que cal parar atenció de no tirar pedres. La via comença al mateix camí, superant un diedre amb algo de vegetació, però que es deixa fer bé. A continuació hi ha un llarg on cal afinar bé l’olfacte, ja que en algun moment no és evident per on anar, i el tram final és molt bo (V+/6a). Per finalitzar, el darrer llarg és la cirereta del pastís, ben variat i mantingut (6a). Quan estem a mig darrer llarg, podem evitar la llastra flanquejant a l’esquerra (indicat a la ressenya original), però hem anat tot recte amunt i es passa molt bé.

Sud-est

A Camarasa prenem la C-13 direcció Tremp i aparquem passats els 2 túnels de la Presa de Camarasa (enllaç a Google Maps). Reculem per un túnel de servei, creuem la presa i seguim les indicacions a la Cova del Tabac. Abans d’arribar a la cova, prenem un corriol que ens permet accedir a un contrafort per sota de la cova. El primer llarg transcorre per una xemeneia característica.

12 cintes, tascons i friends fins al Camalot #3. Opcionalment poden ser útils unes petites tisores de podar per mantenir a ratlla les bardisses que hi ha als primers metres.

Anem uns metres en direcció nord i de seguida prenem un corriol que baixa còmodament pel vessant nord i acaba enllaçant amb el camí d’aproximació.