Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Cerdà-Boladeras a la Torta (Montserrat)

Cerdà-Boladeras a la Torta (Montserrat)

Oberta el 25/10/1959 per Jaume Cerdà i Joan Boladeras com a via d’escola per practicar amb els estreps. De fet, el nom original de la via és “Escola Cerdà-Boladeras”, però es va acabar coneixent simplement com a “Cerdà-Boladeras”. L’itinerari es troba parcialment reequipat amb químics com a via d’esportiva (7b+).

Ens ha sorprès que a la guia del Dalmau només apareix aquesta via al vessant est de la Torta, però un cop allà hem vist que n’hi ha almenys 4 i ens han entrat els dubtes… A la Cerdà-Boladeras comencem enfilant-nos per l’arbre, i al llarg del recorregut trobem els burins originals intercalats amb químics.

Est

Des de Can Maçana anem al Refugi Vicenç Barbé i pugem per la Canal Ampla fins al peu de la Sensenom, on prenem el trencall a l’esquerra fins al Portell Estret. Seguim les marques vermelles de l’Alta Ruta d’Agulles fins arribar a la Torta.

Si deixem xapats només els químics, podem passar sense problema amb 18 cintes, 8 xapes recuperables (o tascons per escanyar) i estreps.