Inici ViesBarcelonaOsona La Gran Filigrana als Cingles de Tavertet (Osona)

La Gran Filigrana als Cingles de Tavertet (Osona)

La Gran Filigrana va ser oberta al maig de 1997 per Joan Serra, Pep Parés, Pep Musach, Xevi Prat, Josep Maria Parareda, Pep Vila i Edu Sallent. Podríem pensar que és una pedalada monòtona però no ens ho ha semblat pas, és una via espectacular, en un ambient fabulós i del tot recomanable.

És un estil de via on predomina clarament l’artificial equipat, semblant a la Ve-Mu o l’Esperó Betelgeuse, però aquesta és de força més envergadura. A mode d’exemple, mentre que l’Esperó Betelgeuse fa 120 m repartits en 4 llargs, la Gran Filigrana fa 300 m amb un total de 10 llargs, així que millor no subestimar la via i entrar aviat per tenir tot el dia per davant.

El tram inferior és de roca molt sorrenca i està equipat amb una mena de pitons en forma de P fets amb varetes d’encofrar i ficats a pressió. Per contra, el tram superior és de roca calcària i està equipat amb parabolts, pitons i químics. En general, tot l’equipament ens ha semblat en molt bon estat, incloent el cable de la tirolina, que ha resultat el moment divertit de la jornada!

Al cinquè llarg cal vigilar de no anar recte amunt (hi ha algun equipament que tira amunt i despista). Tal com indica clarament la ressenya d’Edu Sallent, hem d’estar atents per passar cap la paret de l’esquerra.

Sud

Hem d’anar a Tavertet i seguir el carrer del castell. Poc abans d’arribar al Mirador de Vilanova de Sau, aparquem a una petita esplanada a l’esquerra de la pista (enllaç a Google Maps). Aquí mateix prenem el camí que baixa per la Canal del Castell en direcció al Pantà de Sau. Baixem uns minuts fins a l’alçada de la base dels Cingles de Tavertet i llavors deixem el camí i pel mig del bosc anem cap a la nostra dreta (direcció sud) fins arribar a la base de la gran agulla anomenada el Barret d’en Riba.

25 cintes, friends fins al Camalot #1, 2 universals curts, 2 estreps i una politja o mosquetó de ferro per passar la tirolina. Opcionalment, en funció de l’alçada de la cordada, pot ser útil una petita tramposa per algun pas molt llarg d’Ae

La via finalitza dalt del cingle, així que només hem de caminar uns 10 min per tornar al cotxe.