Inici ViesBarcelonaMontserratSant SalvadorSant Benet VALOR a la Mòmia (Montserrat)

VALOR a la Mòmia (Montserrat)

Aquesta via va ser començada al 1961 per Manel Sales, Josep Portell i Daniel Vicente, tots ells del GEDE. Van aconseguir obrir gairebé tota la fissura per on transcorre el diedre del segon llarg, però un d’ells va haver d’anar al servei militar i van abandonar el projecte.

El 13/10/1963, un altre grup d’escaladors del GEDE van enllestir la via, que van batejar com VALOR per les inicials dels seus cognoms: Jaume Viñas, Salvador Angelet, Víctor López, Emili Ortiz i Jordi Roca.

Actualment, lo més usual és fer la VALOR després de la Yeti o de la Brown Sugar, però originalment la van començar al collet de la via normal, que és com l’hem repetit nosaltres. En aquest cas, per accedir al Jardinet cal fer un llarg inicial de tercer grau que no apareix a la ressenya.

La VALOR ens ha semblat una via molt recomanable. Al primer llarg cal fer un interessant flanqueig, on hi trobem 2 bolts i un burí. El segon llarg és clarament el més exigent (6a obligat), amb roca excel·lent i està protegit amb uns 7 bolts. Per últim, al tercer llarg hi ha 2 bolts, és un llarg amable que finalitzem anant a cercar la instal·lació del ràpel de la Mòmia.

Sud

Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, passem una mena de porta de pedra i quan el camí es bifurca, prenem el de l’esquerra. Anem pujant, prenem un corriol cap a la Mòmia, pugem per la canal i arribem al coll que hi ha al vessant oest de la Mòmia, al mateix punt on començaríem la via Normal.

Es pot fer només amb unes 8 cintes. En cas d’anar justos de grau, portar 14 cintes i friends fins al Camalot #1. Al llarg del diedre ens ha semblat que també entraria un #3, però no el portàvem.

Fem un únic ràpel de 60 m fins al terra, o opcionalment el podem fraccionar en 2 ràpels.