Inici ViesLleidaLa NogueraSant Llorenç de Montgai Cresta de la Coma de Gelis (Sant Llorenç de Montgai)

Cresta de la Coma de Gelis (Sant Llorenç de Montgai)

La Cresta de la Coma de Gelis va ser oberta l’any 1960 per Manel Cortés, Farré i Mallol del Centre Excursionista de Lleida. Es un recorregut senzill i ben recomanable, amb trams aeris i una darrera tirada interessant. Hi ha diverses tirades de gairebé 60 m on cal gestionar bé les cordes per evitar problemes de fregament.

Nord

Si venim de Balaguer, just abans d’arribar a Camarasa prenem un trencall a l’esquerra fins a Sant Llorenç de Montgai. Aparquem just abans de creuar el pont del riu Segre (enllaç a Google Maps).

Resseguim el camí pel vessant esquerre del pantà fins arribar a la cresta. L’entrada admet diverses variants, nosaltres hem començat pel vessant est (veiem un pitó i alguns ponts de roca)

10 cintes llargues, bagues i opcionalment friends fins al Camalot #1

Fem un únic ràpel d’uns 25 m cap al cantó oposat. Després seguim un corriol en direcció al pantà, que ens deixa de nou al camí d’aproximació.