Inici EscaladesLa NogueraSant Llorenç de Montgai Cresta de la Coma de Gelis (Sant Llorenç de Montgai)

Cresta de la Coma de Gelis (Sant Llorenç de Montgai)

per admin

La Cresta de la Coma de Gelis es troba a Sant Llorenç de Montgai, i va ser oberta l’any 1960. Es un recorregut senzill i ben recomanable, amb trams aeris i una darrera tirada interessant. Les tirades intermitges són de gairebé 60 m, cal anar amb compte amb el fregament de la corda.

Orientació:  Nord

Regulacions:  Escalada regulada per nidificació, informar-se abans d’anar-hi.

Aproximació:  Si venim de Balaguer, just abans d’arribar a Camarasa prenem un trencall a l’esquerra fins a Sant Llorenç de Montgai. Aparquem just abans de creuar el pont del riu Segre (enllaç a Google Maps). Resseguim el camí pel vessant esquerre del pantà fins arribar a l’inici de la cresta. L’inici admet diverses variants, nosaltres hem començat pel vessant est (veiem un pitó i alguns ponts de roca)

Material:  10 cintes llargues, bagues i opcionalment friends fins al Cam #1

Descens:  Fem un únic ràpel d’uns 25 m cap al cantó oposat. Després seguim un corriol en direcció al pantà, que ens deixa de nou al camí d’aproximació.