Inici ViesLleidaLa NogueraSant Llorenç de Montgai Marta Pros a la Formiguera (Sant Llorenç de Montgai)

Marta Pros a la Formiguera (Sant Llorenç de Montgai)

La via Marta Pros va ser oberta el 16/6/2023 per Juan Gutiérrez i David Palau, i es troba al sector més a la dreta de la Paret de la Formiguera. Es un itinerari de caire esportiu, generosament equipat, ràpid i amb roca excel·lent. El primer llarg és amb diferència el més dur de grau (no obligat) i fa un llarg flanqueig a la dreta. El segon llarg en canvi és molt més amable, llàstima que s’acaba ràpid.

Sud

Venint de Balaguer, just abans d’arribar a Camarasa prenem un trencall a l’esquerra direcció a Sant Llorenç de Montgai. Aparquem a una esplanada a mà dreta (enllaç a Google Maps) que hi ha pocs metres abans del poble.

Prenem el camí principal, passem de llarg el trencall cap a la via del tren i més endavant girem a l’esquerra (fita) per accedir a la base de la paret.

11 cintes. Estrep opcional

Podem baixar des de la darrera reunió amb un únic ràpel d’uns 50 metres. L’altra opció és seguir un corriol fins al túnel per sota les vies del tren i seguir el camí principal fins a l’aparcament.