Inici ViesAragóMasmut Barrufets al Masmut

Barrufets al Masmut

La Barrufets va ser oberta l’any 1983 per Remi Brescó i Albert Gómez, i és una de les primeres vies del Masmut. Ens ha semblat una via molt recomanable, d’aquelles on totes les tirades són bones. La via es troba perfectament restaurada amb bolts i la roca en general és molt bona.

Com la previsió del temps era de pluja a la tarda, ens hi hem posat aviat per anar amb marge de sobres, i a les 9h ja estàvem escalant. A les 12h estàvem a la R4, i llavors ha començat a TRONAR d’una manera espectacular, no pot ser!! Tirar avall no pintava fàcil, ja que la via va desplomant gradualment, i les tirades estan molt poc equipades, així que hem tirat amunt enmig d’una tempesta acollonant. Les darreres tirades s’han fet dures, amb calamarsa que ens picava en tota la cara i trons un darrera l’altre, per flipar! Però bé, hem anat fent, intentant no perdre els nervis, i hem pogut acabar la via, la veritat és que aquesta roca mullada s’ha de reconèixer que té bon grip!   🙂

Sud

Des de Peñarroya de Tastavins, davant l’Hotel Tastavins prenem la pista amb un cartell indicador “Peñas del Masmut”. La seguim uns 3 km i aparquem a l’esplanada que hi ha al Coll del Masmut, a la coordenada N 40º 44.673′ E 0º 3.748′ (enllaç a Google Maps). Des del coll prenem el camí de baixada i anem resseguint les parets uns 15 min fins arribar a la via, que es troba a l’agulla que fa 9 d’un total de 12.

14 cintes, fissurers i friends fins al Cam #4 (repetits fins al #1)

Remuntem la carena fins arribar a la canal de descens, que es troba indicada amb una gran fita, a la coordenada N 40º 44.770′ E 0º 03.801′ (enllaç a Google Maps). Desgrimpem amb compte una petita canal i de seguida arribem al cotxe.