Inici EscaladesMontserratSant Salvador Primer Diedre d’Any al Cap del Gat (Montserrat)

Primer Diedre d’Any al Cap del Gat (Montserrat)

per admin

El Primer Diedre d’Any va ser obert per Ramon Reina, Silvia Martínez i Enric Poblet (conegut com a “Rodillitas”). El nom de la via és perquè la van obrir el 1 de gener de 1993, una bona manera de celebrar l’any nou! Es tracta d’una via generosament equipada amb espits, molt recomanable, i on podrem gaudir de diversos trams ben guapos.

Tal com comenta l’Antonio G. Picazo, aquesta via té una de les reunions més maques de tot Montserrat, i és que la bauma de la tercera reunió és una preciositat, ideal per un bivac. La via s’ha fet tota en lliure, amb un grau de 6c+. Els darrers metres són selvàtics, però en tot cas no desmereix la via, simplement és que als darrers anys no sembla que hagin passat gaires cordades i la vegetació ha guanyat terreny.

Orientació:  Sud-est

Regulacions:  L’escalada a Montserrat està regulada, consultar la web del Patronat

Aproximació:  Des del Monestir anem en direcció a la Santa Cova, i seguim el camí fins arribar a una corba tancada, on prenem el Camí de les Aigües. Anem baixant fins arribar a una petita edificació (estació elevadora d’aigües), on prenem la pista cap a la dreta. Quan la pista gira 90º a l’esquerra, hem de seguir recte per un corriol poc visible. La via es troba uns metres a l’esquerra de la Iglesias-Torres al Cap del Gat.