Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Del Terry a l’Escorpí (Montserrat)

Del Terry a l’Escorpí (Montserrat)

La via del Terry a l’Escorpí va ser oberta l’any 2008 pels germans Albert i Oscar Masó, i es troba a la Regió d’Agulles. Pensava que ja havia escalat aquesta agulla quan vam fer la GEDE a l’Escorpí, però resulta que no, ja que la GEDE acaba en un collet, així que ha estat l’excusa perfecta per trepitjar el cim de l’Escorpí.

La via té un inici amb força ambient, ja que comença abocada al buit, però aviat perd empenta. La roca en general és bona, i el recorregut és ràpid i fàcil de seguir. L’únic punt on hem dubtat és a la darrera tirada, no s’ha de pujar per la primera línia d’expansions que trobem, sinó anar uns metres més a l’esquerra i començar enfilant-nos per un arbre.

Est

Des de Can Maçana anem al Refugi Vicenç Barbé, i pugem per la Canal Ampla fins arribar al Portell Estret o Coll d’Agulles. Seguim en direcció oest i abans d’arribar a la Torta, deixem el camí i sortim a mà dreta. Baixem per una canal i resseguim amb compte una feixa penjada fins arribar al peu de via, on hi ha un spit i un pitó.

8 cintes, una baga i estrep opcional

Ràpel de 20 metres cap al vessant oest.