Inici ViesBarcelonaSant LlorençLa Mola Escolà-Bernad a l’Agulla Amagada (Sant Llorenç)

Escolà-Bernad a l’Agulla Amagada (Sant Llorenç)

La via Escolà-Bernat va ser oberta l’any 2017 pels germans Albert i Oscar Masó, i està dedicada al matrimoni Albert Escolà i Paquita Bernad. La Paquita és una de les escaladores pioneres a Catalunya, a la dècada dels 40 va fer nombroses escalades amb membres dels TIM com Joan Camp i Josep Alaix, i va realitzar un bon grapat de primeres femenines i absolutes a Montserrat, Pirineus i Sant Llorenç.

Aquesta agulla es troba a la Canal Amagada, per on puja la ferrada Lucky Txei, i la via queda sempre a l’ombra, és ideal per dies calorosos. Excepte un pas que no ens ha sortit, tota la via es fa bé en lliure amb un grau al voltant de V+. L’arribada al cim és una mica delicada, però després de gratar la terra ha quedat un bon emplaçament per un Camalot #2.

Oest

Aparquem al final del Carrer de Vista Alegre de Matadepera (enllaç a Google Maps). Anem direcció a la Mola, i de seguida prenem un trencall a la dreta en direcció a la Castellassa de Can Torras. Passem de llarg els Plecs del Llibre, i després prenem un trencall a l’esquerra cap a la ferrada Lucky Txei.  La via comença just on es troben les primeres grapes de la ferrada.