Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Carreras-Nicolau a la Roca dels Vuit (Montserrat)

Carreras-Nicolau a la Roca dels Vuit (Montserrat)

La via Carreras-Nicolau va ser oberta l’any 1977 per Jordi Carreras “Cuc” i Xavi Nicolau. Es una via ben interessant, ja que ressegueix íntegrament la fissura/xemeneia que hi ha entre la Miranda de la Portella i la Roca de les Vuit. Al primer llarg la roca no és gaire bona, però després millora.

Després dels 2 primers llargs, podem optar per fer el darrer llarg original fins al cim de la Roca de les Vuit o, si volem allargar una mica més l’escalada, podem optar per fer els 2 darrers llargs de la CADE fins al cim de la Miranda de la Portella.

Oest

Des de Can Maçana anem a Agulles i pugem el Pas de les Portelles. Voregem la Portella Gran, passem pel costat del Dauet i baixem la canal entre la Miranda de la Portella i l’Agulla dels Tres. Un cop hem baixat la canal, voregem amb compte la Roca de les Vuit arran de paret i de seguida arribem a peu de via, que està uns metres a la dreta de la CADE

10 cintes i friends del Camalot #0.5 al #3

Si hem acabat al cim de la Roca de les Vuit, baixem amb un únic ràpel de 50 m en direcció sud. En canvi, si hem fet els darrers llargs de la CADE fins al cim de la Miranda de la Portella, llavors fem un ràpel de 20 m.