Oberta el 1/11/1942 per Joan Mas, Pere Bosquets, Josep Maria Tarragó i Carles Balaguer, membres de l’Ateneu Enciclopèdic Popular (AEP). Aquests escaladors van obrir altres vies ben destacables com la Original a la Filigrana, la Normal a la Bessona Superior i la Normal a la Talaia Gran.
És una via molt maca i senzilla, que transcorre pel mateix itinerari que el ràpel de la Saca Gran. No hi trobarem cap equipament fixe, però es protegeix perfectament amb friends.
Orientació
Oest
Aproximació
Des de Can Maçana anem cap al Refugi Vicenç Barbé. Tal com arribem dalt del Pas de les Portelles girem a l’esquerra i anem seguint les marques vermelles fins arribar a la Saca Gran. Grimpem per la canal del seu vessant oest fins accedir al collet on comença la via normal.
Material
4 cintes, 1 baga i friends del Totem lila (0.5) al 2. Opcionalment un Camalot #3
Descens
Un ràpel de 15m per la pròpia via
Cordada
Ferran Hernández, Amadeu Pagès i Jordi Ceballos
Rocacalenta és un projecte sense ànim de lucre, però requereix unes despeses anuals per funcionar. S'agraeix qualsevol aportació.
