Inici ViesGironaRipollès Primavera a la Dent de Rossell

Primavera a la Dent de Rossell

Oberta al 1981 per Joan Jover i Joan F. Brusi, i posteriorment reequipada al 2006. Ens ha semblat una bona via, amb una línia molt lògica i bona roca. Llàstima de diversos trams amb vegetació i liquen, sembla que la via no es repeteix gaire. L’itinerari es troba poc equipat però es protegeix bé amb flotants. Els graus en general estan ajustats, sobretot al quart llarg, que és ben exigent. A l’inici del darrer llarg, la primera llastra es mou, millor pujar per la dreta sense tocar-la.

Per cert, al reequipament del 2006 es van quedar sense material i a les reunions només van deixar fets els forats pels parabolts. Hem aprofitat l’escalada per buscar aquests forats (alguns estaven coberts per plantes/liquen i ha estat una odissea trobar-los) i hem posat tots els parabolts/xapes inox que faltaven.

Est

A Queralbs prenem la pista direcció Fontalba i aparquem després de només 1 km (enllaç a Google Maps). Prenem el camí vell de Núria, el seguim fins a un trencall on deixem el camí principal i pugem a l’esquerra cap al Roc del Dui. Passem pel costat d’una ermita i quan estem a l’alçada de la paret de la Dent de Rossell, veiem a l’esquerra unes fites que ens animen a deixar el camí principal i enfilar amunt. Creuem una petita tartera i després d’alguna senzilla grimpada arribem a peu de via.

Temps aproximat: 1 h des del cotxe

12 cintes, tascons i friends fins al Camalot #3

Anem a l’esquerra fins accedir a l’aresta i baixem pel seu costat dret seguint les fites. Després d’uns minuts, baixem per un tram equipat amb una corda fixa i arribem a un marcat coll. Baixem fins a la base de la paret i desfem el camí d’aproximació.