Inici ViesAragóPirineu aragonès Valle de Tena a la Foratata

Valle de Tena a la Foratata

La via ‘Valle de Tena’ a la Foratata va ser oberta l’any 2010 per Luis Royo, Carlos Budria, Carlos Roy i Junio Benedé, del grup Sendero Límite. La via es troba generosament equipada, amb bona roca i en un bonic entorn pirinenc.

Es una via variada que té una mica de tot: diedres, xemeneies, encastaments, canaleres, adherència i plaques. La llàstima és que no arribi al cim de la Foratata, ens hem quedat amb les ganes, caldrà investigar a veure quines altres vies hi ha a la Peña Foratata… Recomanable anar sense motxilla per a que no emprenyi als trams estrets.

Sud-est

Aparquem al punt més alt de Formigal, a la coordenada N 42º 46.771′ W 0º 21.310′ (enllaç a Google Maps). Pugem per la pista i seguim el corriol marcat amb fites i pintura blava. Anem amb tendència a la dreta fins al Collado Baladrías. Seguim amunt i la via es troba al punt més baix on arriba la roca, sota unes plaques llises. Gravat “VT” a peu de via.

12 cintes

La via no arriba al cim de la Foratata. Per baixar creuem un coll, fem una petita grimpada i arribem a la vira Fermín. Baixem la vira amb compte i arribem a una canal que podem desgrimpar o rapelar. Finalment desfem el camí d’aproximació.