Inici EscaladesMontserratMagdalenes Aresta Ribas al Pollegó Oest (Montserrat)

Aresta Ribas al Pollegó Oest (Montserrat)

per admin

L’Aresta Ribas al Pollegó Oest va ser oberta l’any 1979 per Joan Ribas en solitari, i va ser reequipada al 2003. La via té molt poc ambient, és bàsicament una successió de resalts, però és un itinerari del tot recomanable. Tot i el grapat de metres, és una via força ràpida, algunes tirades es poden enllaçar sense problema. La roca en general és molt bona.

Orientació:  Sud-oest

Regulacions:  L’escalada a Montserrat està regulada, consultar la web del Patronat

Aproximació:  Aparquem al restaurant de la Vinya Nova (enllaç a Google Maps). Prenem un camí direcció nord fins al Torrent del Pont, avancem una mica pel torrent i prenem un corriol a la dreta que va guanyant alçada. Quan estem a l’alçada del Pollegó Oest, prenem una canal que ens permet arribar al peu de via.

Material:  10 cintes, friends fins al Cam #0.75

Descens:  Resseguim tota la carena del Serrat dels Pollegons (fites visibles), voregem una roca per la seva dreta i seguim per la carena fins arribar a un coll (gran fita). Baixem per la Canal dels Pollegons, que ens queda a la nostra esquerra.