Inici ViesLleidaLa NogueraDoll Picazo-Cullell al Doll

Picazo-Cullell al Doll

La Picazo-Cullell va ser oberta l’any 1988 per Antonio G. Picazo i Xavier Cullell. Es una via bona i salvatge per parts iguals, on hem gaudit moltíssim. En comparació amb la Xemeneia Fonda, aquesta és més exigent pel pitjor estat de la roca i la major dificultat de la tirada clau. Es una via molt guapa, però cal anar conscienciat que està molt poc domesticada.

A la primera tirada la roca és força dolenta, val la pena que el de baix s’amagui darrera d’algun arbre (no és conya), reunió en 2 ponts de roca. A la segona tirada la roca millora, però cal extremar les precaucions per no tirar cap pedra avall perquè aniria directa al company de la reunió (que no té on amagar-se), reunió també en 2 ponts de roca. A partir de la tercera tirada ja podem respirar, ha finalitzat el risc de rebre pedrades del company.

La cinquena tirada és exigent i espectacular, quan veus el coi de forat, tens clar on has d’anar a parar, però com nassos s’hi arriba? hahaha  A la que t’hi poses, va sortint per pura lògica, però des de baix en un primer moment impressiona força. La reunió es troba just al sortir del forat, en un pont de roca (no hi ha cordino, però és evident). Només queda una tirada de tràmit per una canal terrosa i fem reunió a un arbre.

Sud

Venint de Camarasa hem d’arribar fins al cartell que indica “Alt de Fontllonga”, i de seguida prenem la pista a mà esquerra. Just al començament de la pista tornem a girar a l’esquerra i anem tirant fins al final, hi ha una esplanada a la coordenada N 41º 57.005′ E 0º 51.685′ (enllaç a Google Maps).

Podríem arribar a la via tant pel tallafocs cap a l’esquerra (al final hauríem de fer un ràpel) com cap a la dreta (no s’ha de fer cap ràpel). En el nostre cas triem anar a la dreta (direcció nord), que està més transitat. Després de baixar una mica pel tallafocs, de seguida prenem un corriol a l’esquerra i només l’hem d’anar resseguint.

Arriba un moment en que baixem per les curioses Escales del Doll, passem pel sector d’esportiva del Clot del Miqui i seguim baixant (alguna fita) fins pràcticament arribar a l’alçada de l’embassament. Primer anem resseguint la Paret de l’Abat, i quan aquesta canvia d’orientació arribem a la Paret del Doll. La resseguim fins que arribem a la canal central. Pugem per la canal, i de seguida sortim a la dreta a cercar la xemeneia.

12 cintes, fissurers, friends fins al Camalot #3 (repetint algun mitjà), bagues (un parell molt llargues per blocs encastats), 3 pitons (1 V, 1 U, 1 pla) i frontal. Els pitons són prescindibles posant-li una mica de morro, però sí que calen en cas que haguem d’abandonar a la tirada clau, ja que la reunió no està equipada.

Tal com mostrem al plànol, tenim diverses opcions per tornar al cotxe:

• Opció 1: Podem anar a la dreta seguint fites. Hem d’estar atents, ja que en algun punt és poc intuïtiu. Passarem pel sector Totxaires i finalment acabem arribant al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 2: Podem anar a l’esquerra. Quan enllacem amb el corriol que aniria a parar a les Escales del Doll, hem d’anar a la dreta i anar tirant camí amunt fins arribar al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 3: Recentment han obert un camí amb moltes fites que per un còmode corriol ens porta directes al cotxe en uns 15 min. Aquesta opció és clarament la més ràpida i còmoda, però encara no l’he fet, així que el traçat al plànol és aproximat (de color verd).