Inici ViesLleidaLa NogueraDoll La Pájara + Marmo-Godoy al Doll

La Pájara + Marmo-Godoy al Doll

La combinació de La Pájara i Marmo-Godoy és escalada d’aventura en la seva màxima expressió, són dues vies molt poc domesticades on cal afinar bé tots els sentits per no prendre mal i gaudir d’aquest salvatge racó.

La Pájara va ser oberta l’any 1995 per Jordi Marmolejo. Es una via ombrívola, però per sort la temperatura ens ha respectat i no hem passat gaire fred. Les dues primeres tirades de La Pájara no ens han agradat gaire, però les dues següents són guapes.

Un cop a la feixa teníem intenció de fer la Zuruck Zur Natur, però hem vist que també era ombrívola i hem canviat de plans, hem preferit anar a cercar el solet a la Marmo-Godoy, que va ser oberta l’any 1995 per Jordi Marmolejo i Pep Godoy. D’aquesta via ens picava la curiositat una interessant xemeneia tridimensional graduada de V+++, el que ja feia intuir que les coses no serien fàcils. Ha resultat ser una via exigent, totalment neta d’equipament i amb un parell de trams de 6a. La via val molt la pena, tot i que li vindria bé una bona neteja per poder escalar més relaxat. Ja intuíem que gaire gent no havia passat per aquí, i resulta que potser hem fet la primera repetició, el que té la seva gràcia tenint en compte que la via és del 1995!

La Pájara és oest i la Marmo-Godoy és sud.

Venint de Camarasa hem d’arribar fins al cartell que indica “Alt de Fontllonga”, i de seguida prenem la pista a mà esquerra. Just al començament de la pista tornem a girar a l’esquerra i anem tirant fins al final, hi ha una esplanada a la coordenada N41º 57.005′ E0º 51.685′ (enllaç a Google Maps).

Baixem una mica pel tallafocs de la dreta (direcció nord), i de seguida prenem un corriol a l’esquerra que anem resseguint. Hi ha un moment en que anem uns metres amb tendència a la dreta i arribem a les curioses Escales del Doll, passem pel sector d’esportiva del Clot del Miqui i seguim baixant (alguna fita) fins pràcticament arribar a l’alçada de l’embassament. Anem resseguint la Paret de l’Abat, i la via comença abans de que la paret canvia d’orientació. L’inici de la Pájara està marcat amb una fletxa a la roca, és un diedre gris molt proper al camí (tot i que des del camí no s’acaba de veure).

8 cintes llargues, friends fins al Camalot #4 i fissurers

Tal com mostrem al plànol, tenim diverses opcions per tornar al cotxe:

• Opció 1: Podem anar a la dreta seguint fites. Hem d’estar atents, ja que en algun punt és poc intuïtiu. Passarem pel sector Totxaires i finalment acabem arribant al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 2: Podem anar a l’esquerra. Quan enllacem amb el corriol que aniria a parar a les Escales del Doll, hem d’anar a la dreta i anar tirant camí amunt fins arribar al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 3: Recentment han obert un camí amb moltes fites que per un còmode corriol ens porta directes al cotxe en uns 15 min. Aquesta opció és clarament la més ràpida i còmoda, però encara no l’he fet, així que el traçat al plànol és aproximat (de color verd).