Inici ViesLleidaTerradets La Festa del Paca al Peladet (Terradets)

La Festa del Paca al Peladet (Terradets)

La Festa del Paca al Peladet va ser oberta l’any 2001 per Jaume Clotet “Paca” en solitari. La via està en un lloc molt tranquil, i té un darrer llarg especialment maco. Alguns trams estaven molt selvàtics, devia fer temps que no hi passava ningú.

Hem baixat pels ràpels de la Destellos, però una mica més i ens quedem a passar la nit a mitja paret… El cas és que les 2 argolles dels ràpels estan totes a la mateixa alçada i les cordes s’han anat arrissant fins al punt que al recuperar-les una corda s’ha cargolat per sobre de l’altra (fent una mena de machard) i no les podíem recuperar. Després d’un munt d’estona tibant, al final hem aconseguit recuperar les cordes, però ens ha anat de poc pillar a base de bé (compte, que no hi ha cobertura de mòbil). Per una altra vegada, millor rapelar sempre d’un únic punt, hem aprés la lliçó!

Sud-oest

Aparquem a la Font de les Bagasses (enllaç a Google Maps). Anem pel costat de la carretera, passem pel costat del Pont de Les Bagasses i 300 m més endavant pugem per un camí equipat amb cordes fixes. Quan es converteix en tartera, millor anar ben a prop de la paret (més còmode) fins arribar a peu de via, on hi ha escrit “FP” a la paret. Calcular uns 30 min.

16 cintes, 5 xapes recuperables, friends fins al Camalot #3, estreps, bagues per savines i algun cordino.

• Opció 1: Rapelar per La Revolta dels Nyerros i després per la Festa del Paca. Anem a la dreta (est) uns 50-100 m i arribem a la primera instal·lació de ràpel (2 argolles) de La Revolta, des d’on fem 2 ràpels de 50 m força directes. Després, el tercer ràpel de 50 m el fem tot directe avall i quan creuem la Festa del Paca, anem uns metres a la dreta a cercar la R1 de la Festa (això és més recomanable que no pas la exagerada diagonal per anar a la R1 de La Revolta). Per últim, un darrer ràpel de 15 m des de la R1 de la Festa del Paca fins al terra.
  • Opció 2: Rapelar per la Destellos amb 3 ràpels de 60 m. Baixem cap a l’esquerra (oest) fins que veiem una fita, i un cable ens porta a la primera instal·lació. Es una baixada molt directa, però compte que les instal·lacions tenen les 2 argolles a la mateixa alçada i això arrissa les cordes, millor rapelar d’una sola argolla. Preveure cordinos per lligar les 2 expansions i així no dependre d’un únic punt.
  • Opció 3: Es pot baixar caminant pel darrera, però segurament està força salvatge.