Inici ViesLleidaTerradets Aresta Ribes-Vidal a Roca Regina

Aresta Ribes-Vidal a Roca Regina

L’Aresta Ribes-Vidal va ser oberta el 22/10/1972 per Eduard Ribes i Josep Vidal de la SEAM (Secció d’Escalada i Alta Muntanya) del Centre Excursionista de Lleida, i posteriorment va ser reequipada amb parabolts al 2006. Es amb diferència la via més ràpida i assequible de Roca Regina, ja que no transcorre per la paret principal sinó que ressegueix la seva cresta sud-est.

El tram inicial és molt discontinu, però més amunt guanya ambient i hi ha diverses tirades ben maques. Al penúltim llarg val la pena fer la variant de l’esquerra, és un tram espectacular on de sobte ens trobem amb tota la timba de Roca Regina sota els peus. Es una via força estètica i amb roca excel·lent, en conjunt és una excel·lent i assequible opció per enfilar-nos dalt d’aquest preciós mirador natural.

Sud-est

Després de passar per davant de la Paret de les Bagasses, seguim endavant i abans del primer túnel sortim a la dreta. Podem aparcar en aquesta esplanada (enllaç a Google Maps) o encara millor si seguim amb el cotxe endavant uns 400 metres i aparquem a la corba just abans de creuar la presa (enllaç a Google Maps).

En aquest segon aparcament només hi ha lloc per 2 cotxes, i és just allà on comença el corriol que puja a la feixa de Roca Regina. En el nostre cas no cal que arribem ben bé a la feixa, uns metres abans sortim a la dreta i amb una grimpada accedim a peu de via. La primera assegurança és un cap de burí que podem escanyar un tascó petit.

12 cintes, 3 bagues, tascons petits-mitjans i friends fins al Camalot #3

• Opció 1 (caminant): Prenem el camí principal que baixa fins al Torrent del Bosc i després ens delecta amb una majestuosa visió de Roca Regina.
  • Opció 2 (rapelant): Anem a la dreta (est) fins que veiem una fita amb un pal. Un cable ens porta al primer ràpel de 25 m, després fem un segon ràpel volat d’uns 50 m fins al terra i acabem enllaçant amb el camí d’aproximació.