Inici EscaladesMontserratEcos SAME a Agulla del Senglar (Montserrat)

SAME a Agulla del Senglar (Montserrat)

per admin

La SAME a l’Agulla del Senglar va ser oberta l’any 1982 per Anna Masip i Santi Llop. La via és una petita joia, amb un recorregut del tot intel·ligent i diversos flanquejos espectaculars. L’equipament és escàs, es tracta d’una via exigent. La roca en general és excel·lent, excepte a la darrera tirada on cal vigilar.

La primera tirada es pot fer en plan clàssic (V+/A2) o en lliure (7b). De fet, ha estat graciós perquè la via es troba en un sector friki de vies molt potents i, mentre nosaltres anàvem al nostre rotllo clàssic, hem pogut gaudir d’un màquina que s’ha tret una via de 8a+, tot un espectacle veure com pugen amb passos de monodits i bidits!

A la tercera tirada val la pena fer un canvi de reunió més a l’esquerra, i també fer una bona gestió de les cordes per no patir problemes de fregament, ja que la tirada fa una ziga-zaga important. La darrera tirada no té cap equipament i admet diverses variants, nosaltres hem sortit per la dreta, no és difícil però resulta exposat.

Orientació:  Sud

Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d’escalada

Aproximació:  Deixem el cotxe a l’aparcament públic del Bruc, que es troba a N 41º 34.917′ E 1º 46.871′ (enllaç a Google Maps). Prenem la pista fins al Castell i pugem pel Clot del Tambor fins a La Proa. Anem a la dreta i aviat arribem a peu de via, que es troba a l’extrem dret d’un sector d’esportiva.

Material:  25 cintes, joc complet de tascons, tricams, joc doblat de friends fins al Cam #2, estreps.

Descens:  Al cim trobem 2 sabines empalmades amb una corda, rapelem de la sabina de la dreta que està més ferma. Fem un primer ràpel de 40 m que ens deixa a l’alçada de la segona reunió. Un cop allà, podem fer un altre ràpel fins al terra, o tenim l’opció de seguir les cordes fixes cap a la Proa i baixar per la canal Nubiola, que està equipada amb graons i cordes fixes.