Inici ViesBarcelonaMontserratEcos La Festa del Paca a la Roca Roja (Montserrat)

La Festa del Paca a la Roca Roja (Montserrat)

La Festa del Paca va ser oberta l’any 2001 per Jaume Clotet “Paca” en solitari, i ressegueix una línia del tot evident per l’arrogant paret est de la Roca Roja. Es tracta d’una via ben guapa en el seu estil i poc domesticada, on hi ha una combinació molt ben trobada de trams macos en lliure i artifo a equipar. L’itinerari ens ha recordat molt a quan vam fer l’Amics del Sol que es troba just a l’esquerra i és de característiques similars.

Est

Deixem el cotxe a l’aparcament públic del Bruc (enllaç a Google Maps). Prenem la pista fins al Castell i pugem pel Clot del Tambor fins a La Proa (Cova del Cabrit). Allà prenem el trencall a la dreta, passem pel costat de l’Agulla del Senglar i arribem a la Roca Roja.

25-30 cintes, friends fins al Camalot #4, fissurers, tricams, 3 xapes recuperables, 1 pecker, algo de fusta, 1 V mitjana, 4 universals curts i algun plom (per si de cas)

• Opció 1: Baixar per la pròpia via preveient deixar cordinos a les reunions.
  • Opció 2: Un ràpel d’uns 20 m per la via normal (un únic spit amb argolla). Després baixem per la canal enganxada a l’Agulla del Senglar, i amb un ràpel d’un arbre arribem a l’alçada del bosquet penjat de l’Agulla del Senglar. Podem seguir les cordes fixes cap a la Proa i baixar per la canal Nubiola, o fer un ràpel volat de 50 m des de la segona reunió de la SAME fins al terra. Compte que si és de nit i no coneixem bé la zona, aquesta baixada no és del tot evident.